پایان نامه مکانیک با موضوع خواص مکانیکی

در پایان نامه مکانیک به طور قطع می‌توان گفت که خواص مواد، سازه‌ها و سیستمهای مهندسی، مهمترین عامل موثر در عملکرد و طول عمر مورد انتظار آنهاست،‌ به طوری که افت خواص مکانیکی می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تضعیف سطح عملکرد مورد انتظار از مواد یا قطعات داشته باشد.

 

                                                    

 

بنابراین درپایان نامه مکانیک، خواص مکانیکی مواد از جمله تنش تسلیم و کششی (استحکام)، شکل‌پذیری،‌ چقرمگی، خزش و بسیاری خواص دیگر به طور گسترده مورد بررسی قرار می‌گیرند.

روش تحقیق در پایان نامه مکانیک و مواد با موضوع بررسی خواص مکانیکی مواد و قطعات بسیار متنوع است و می‌تواند شامل بررسیهای  تجربی ساده، مدلسازی و شبیه‌سازی و یا تلفیق مطالعه‌ی تجربی و نظری باشد. خواص مکانیکی مواد به عنوان یکی از مهمترین خواص آنها، می‌تواند مرز میان موفقیت و شکست در یک پروژه‌ی مهندسی را تعیین کند. چرا که در نهایت، تمامی ابعاد یک پروژه‌ی مهندسی در هر زمینه‌ای به سطح عملکرد اجزای پروژه، بالاخص قطعات و مواد مورد استفاده در سیستمهای آن وابسته است.

 

در حال حاضر نرم‌افزارهای متعددی به منظور بررسی نظری خواص مکانیکی یک قطعه یا ماده‌ی مهندسی به کار می‌روند که از مهمترین آنها می‌توان به نرم‌افزار ABAQUS و ANSYS اشاره کرد. استفاده از این نرم‌افزارها در پایان‌نامه مکانیک می‌تواند قابلیت پیشبینی و تحلیل  خواص مکانیکی قطعه یا سازه‌ی مد نظر را فراهم کرده و از این طریق امکان دستیابی به خواص مطلوب را فراهم سازد. همچنین به تازگی از روش اجزای محدود به منظور بررسی دقیق خواص مکانیکی مواد و قطعات و ارتباط این خواص با عملکرد آنها تحت شرایط مختلف (بارگذاری، دما و...) استفاده می‌شود.

سفارش پایان نامه مکانیک

انجام پایان نامه مکانیک

مقاله Isi