پایان نامه | انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

چطور چکیده پایان نامه مدیریت خود را بنویسیم؟

چطور چکیده پایان نامه مدیریت خود را بنویسیم؟

چکیده اطلاعات مختصری برای پژوهشگران و محققین در زمینه پایان نامه مدیریت، بازرگانی و آکادمیکی ایجاد می کند. قالب اصلی چکیده بخش های موجز و دقیقی از نتایج را پیشنهاد می کند و روش تحقیق پروژه پژوهشی را کامل می کند. محققین می توانند با نگاه دقیقی به چکیده، چنانچه متناسب با اهداف آنها باشد، آن را انتخاب می کنند.

چکیده های پایان نامه مدیریت بطور کلی شامل مقالاتی با سبک APA هستند. استادان و ویراستاران ژورنال های آکادمیکی سبک متفاوتی از راهنمای نگارش بخش چکیده پایان نامه با تایید اهداف بخصوص راهنمای ویراستاری ترکیب می کنند. چکیده ها به معنی خلاصه نویسی تحقیق صورت گرفته هستند، این موارد بایستی شامل جزیئات، اهداف و روش و نتایج پژوهش هدایت شده یا تجزیه و تحلیلی باشند که شامل پایان نامه مدیریت می شود.

 

بطور کلی یک یا دو پاراگراف چکیده باید شفاف، منسجم و به زبان پژوهشی باشد. چکیده ها با دو فاصله و با فونت 12 (New Times Romans) نگارش می شوند.

انواع چکیده در نگارش پایان نامه مدیریت

  • چکیده های توصیفی

این دسته از چکیده ها بسیار خلاصه هستند معمولا کمتر از 100 کلمه می باشند و خلاصه ای از پایان نامه هستند. آنها شامل هدف تحقیق همراه با روش تحقیق بدون نتایج و نتیجه گیری هستند.

  • چکیده های اطلاعاتی

این نوع چکیده ها طوری طراحی شده اند تا به خواننده امکان دسترسی راحت تر به اطلاعات در گزارش تحقیق را با امکان ارائه موارد بیشتر از چکیده توصیفی بدهند. در این چکیده ها باید محتویات مقاله از جمله هدف، روش شناسی، نتایج، نتیجه گیری به شکل خلاصه با هم ارتباط داشته باشند و بتوانند برای پایان نامه بعدی، پیشنهاداتی را ارائه کنند.    

بطور کلی چکیده در یک پایان نامه قبل از صفحه اصلی و بعد از جلد صفحه می آید. با توجه به انتظارات استادان دانشگاه، دانشجویان بایستی مطابق اصول به نگارش قسمت های مختلف پایان نامه خود بپردازند. اگر فکر می کنید شاید نتوانید به تنهایی از عهده نگارش آن بر بیایید حتما با کارشناسان ما در زمینه نگارش پایان نامهتماس بگیرید.  

انجام پایان نامه مدیریت

سفارش پایان نامه مدیریت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex

نگارش مقدمه پایان نامه حسابداری

نگارش مقدمه پایان نامه حسابداری

نگارش پایان نامه حسابداری وظیفه دشواری است. شامل حجم بالایی از تحقیق، توجه به جزئیات، مهارت های تحلیلی و کارشناسی است. در نگاه اول شاید بسیاری از دانشجویان رشته حسابداری بتوانند همه این موارد را مدیریت کنند اما اجرا آنها هنگام نگارش پایان نامه تا حدودی مشکل است و نیاز به راهنمایی و هدایت درست دارد.

یک پایان نامه حسابداری نیز مانند تمامی پایان نامه  های رشته های مختلف دانشگاهی باید به بخش های مشخصی تقسیم شود هریک از آنها اهداف بخصوصی دارند.

  • مقدمه: در این قسمت هدف از نگارش پایان نامه حسابداری را مشخص می کنید و به خواننده اجازه می دهید در جریان مباحث شما در طول پایان نامه قرار گیرد.
  • مقاله: این بخش مبنای مباحثه شماست. به طور کلی به ارزیابی درستی یا نادرستی مباحثات یا مقایسه مابین دو مورد می پردازد.
  • مبحث: بدنه اصلی پایان نامه شماست و بخشی است که پژوهش و منابع شما را گسترش می دهد.
  • نتیجه گیری: این بخش بیان می کند شما تصمیم دارید از اطلاعات کل مقاله خود نتیجه گیری کنید. بایستی دنبال منطق و نباید بدنبال مفاهیم جدیدی که تا به حال اشاره ای به آنها نکردید، باشید.

 

 

نگارش مقدمه پایان نامه حسابداری با رعایت موارد زیر امکان پذیر است:

در کل هدف از نگارش مقدمه رسیدن به پنج تکلیف مهم است. این موارد شامل؛

  1.  مشخص کردن هدف پایان نامه حسابداری
  2. ارائه طرح کلی از روش تحقیق بدون مقید بودن به اطلاعات
  3. توصیفی از اهمیت مقاله پژوهشی
  4. اشاره به جزئیات
  5. جلب نظر خواننده و جذب آنها برای مطالعه بیشتر

نکته مهم درباره مقدمه این است که باید بازبینی کوتاه و مختصری داشته باشد همچنین قسمت خوبی برای ارائه جزئیات مبحث شما نیست. در بخش طرح کلی مانند مقدمه سعی کنید از جملات ساده و خلاصه استفاده کنید و با یک توصیف کامل، درک کاملی از موضوع مورد بحث به خواننده بدهید.

 توجه کنید خواننده با خواندن اولین پاراگراف جذب می شود و انگیزه مطالعه ادامه مطالب تا پایان را می یابد تا از پایان نامه حسابداری شما نتیجه گیری کند.  

انجام پایان نامه حسابداری

سفارش پایان نامه حسابداری

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex

هدف از نگارش پروپوزال یک پایان نامه مدیریت چیست؟

هدف از نگارش پروپوزال یک پایان نامه مدیریت چیست؟

می خواهید پایان نامه مدیریت بنویسید اما نمی دانید چطور فکر خود را سازماندهی کنید، دنبال چه موضوعاتی باشید، اصلا چطور بنویسید!!! نگران نباشید، هر آنچه می خواهید را در قالب چندین جمله بیان می کنیم. در پروپوزال یک پایان نامه خوب دو هدف دارد؛ باید شامل طرحی باشد که می خواهید درباره آن بحث و بررسی کنید و اینکه چطور از طرح خود دفاع کنید.برای نگارش پروپوزال پایان نامه مدیریت ابتدا شروع به نوشتن کنید چرا که شاید ایده ها و موضوعات جالبی دارید اما به دلیل عدم تمرکز نمی توانید به یاد بیاورید. نوشتن شما را وارد می کند واضح، دقیق و منطقی فکر کنید شاید نتوانید نسخه پیش نویس کاملی از پایان نامه تهیه کنید ولی نوشه های پراکنده و چرکنویس هایی خواهید داشت.

 

                                                                                                   

 

 

اهمیت رعایت ساختار در پروپوزال نویسی یک پایان نامه مدیریت

ارائه یک مقدمه برجسته و متمایز شما را به نوشتن امیدوار می کند. مکان استاندارد و خوب برای جملات پایان نامه شما انتهای پاراگراف مقدمه است. وقتی پایان نامهشما خوانده می شود بیشتر توجه روی جملات آخر مقدمه است. در نگارش پایان نامه مدیریت باید بتوانید موارد غیراستدلالی را پیش بینی کنید، این موضوع به شما کمک می کند پروپوزال خود را تعریف کنید و در طول نگارش به مواردی که تکذیب کردید نیاز خواهید داشت. به هر حال هر مبحثی موارد ضد استدلالی دارد.یک پایان نامه مدیریت هرگز نباید سوال باشد.خوانندگان مقالات آکادمیکی انتظار بحث و نتیجه گیری، بررسی و یا حتی پاسخ سوالات را دارند.  اگر پایان نامه شما قالب فهرست دارد حتما آن را تغییر دهید زیرا جملات فهرست وار جذابیتی برای خوانده ندارند و مبحث مقاله پژوهشی شما را بدون نتیجه گیری رها می کنند. پایان نامه نباید مبهم و مخالف باشد. یک پایان نامه تاثیرگذار قابل تعریف و قابل بحث و همچنین واضح و مشخص است. از استفاده بیش از حد کلمات، موراد اختصاری و کلمات کلی به شدت بپرهیزید.با مطالعه موارد گفته شده دیگر مشکلی برای نگارش پایان نامه مدیریت ندارید، بهتر است شروع به نوشتن کنید یا با تیم پروپوزال نویسی و نگارش پایان نامه ما تماس بگیرید و در کمترین زمان بهترین نتیجه را بدست آورید. 

انجام پایان نامه مدیریت 

سفارش پایان نامه مدیریت

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex

چگونگی نگارش یک پایان نامه حقوق

چگونگی نگارش یک پایان نامه حقوق

نگارش یک پایان نامه کار ساده ای نیست. خصوصا اگر یک پایان نامه حقوق برای نگارش چنین پایان نامه  هایی می توانید به مواردی که توانایی تشخیصشان را دارید تکیه کنید. بدنبال طرح کلی از موضوعی باشید که درک بهتری از آن دارید. در نگارش یک پایان نامه حقوق مراحل اولیه مشابه دیگر پایان نامه  ها هستند اما در زمینه نگارش انواع پایان نامه  های حقوق جزئیات مختصری وجود دارد.

 

 

                                                                                                             

 

 

مراحل نگارش پایان نامه حقوق

عنوان: مشخص باشد، سعی کنید عنوانی را انتخاب کنید که خواننده را هیجان زده کند.

هدف: قصد شما از نگارش پایان نامه رسیدن به چیست؟

پیش گفتار: مفهوم کامل از آنچه قصد نگارشش را دارید.

موارد متمایز و قابل توجه: چه نیازی به این موارد داریم؟

توصیفی از پژوهش: منابع اطلاعاتی

مرور ادبی: نمایش دادن دانش متون کلیدی و مقالاتی که موضوعات را بحث و بررسی می کنند.

روش شناسی: پشتیانی از یافته ها

ترتیب فصول: ایجاد یک رشته منطقی از مباحث

نتیجه گیری: آنچه اثبات کرده اید و مواردی که باقی مانده اند

برای نگارش یک پایان نامه حقوق برنامه ریزی وتحقیق ضروری است اما زمان زیادی برای این مرحله نگذارید چرا که مهمترین بخش که زمانی زیادی لازم دارد انتخاب موضوع است. برای ارائه پایان نامه حقوق مطالب را سازماندهی کردید و نظرات خود را روی مقاله پژوهشی آورده اید، همه اینها مهم است اما دسته بندی و نگارش درست مطالب و انسجام موجود میان این موارد خواننده را مجذوب خود می کند. در پایان نگارش یک پایان نامه حقوق، انسجام طرح کلی، سبک و نوع نگارش خود را بررسی کنید. مقاله خود ا ویرایش کرده و کلیه موارد نگارشی، گرامری و حتی اسپل لغات و اسامی خاص را بررسی کنید. نگاهی نیز به مراجع، پاورقی ها بیاندازید.      

انجام پایان نامه حقوق

سفارش پایان نامه حقوق

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex