پایان نامه | انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد

۵ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

راهنمای نگارش پایان نامه دکترا

رساله دکترا اصلی ترین واحد درسی و از ملزومات فارغ التحصیلی و دریافت مدرک  دکترا می باشد. پایان نامه دکترا در واقع آشکار کننده توان علمی و فن پژوهشی و اخلاق حرفه ای یک دانشجو می باشد. پایان نامه دکترای شما با چندین سوال، جواب و با یک هدف مشخص آغاز شده است. بنابراین پاسخ به همه این موارد در طول انجام آن حس می شود.

 


 

یکی ازمسائلی که در انجام پایان نامه دکترا شما نیاز است در نظر گرفته شود به روز بودن تمام مسائل است سعی کنید اطلاعات شما تنها خلاصه ای از آنچه صرفا درکتب تحصیلی خوانده اید نباشد زیرا کتب تحصیلی اکثرا ترجمه و یا تالیفات گذشته است که با علم روز چند سالی فاصله زمانی دارد ولی استفاده از مقالات و کتب انگلیسی زبان به روز دنیا می تواند باعث هرچه بهترشدن محتوای پایان نامه شما گشته خروجی آن مثمر سرتر واقع گردد و بتوانید برای صحبت در عرصه های علمی جهانی محوریت موضوع خود حرفی برای گفتن داشته باشید و این مساله باعث خواهد شد که مقالات استخراجی از رساله دکترا شما خیلی زودتر مورد پذیرش مجلات و ژورنال های روز دنیا قرار گیرد. که همه این موارد جز امتیازات شما محسوب خواهد شد.

لزوما نوشتن مطالب زیاد و محتویات فراوان در پایان نامه شما نمی تواند نشانه خوب بودن و کیفیت پایان نامه باشد بلکه در خیلی مواقع زیاده گویی نشان دهنده این مطلب است که شما از موضوع اصلی چیزی دست نیافته و فقط درمورد حواشی آن به بحث پرداخته اید بنابراین خلاصه گویی و گزیده نویسی دربعضی مطالب زودتر مقصود شما را می رساند و خواننده را مستقیم تر به هدف راهنمایی می کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex

آشنایی با نرم افزارspss

با گسترده شدن علم و افزایش استفاده از داده های مختلف و بالا رفتن حجم داده ها در تمام بخش ها و رشته های علمی ضرورت استفاده از علم آمار به خصوص نرم افزارهای آماری حس می گردد. سختی محاسبات آماری از یک سو و حجم بالای داده ها از سوی دیگر باعث می شود که دیگر به شکل دستی و انسانی قادر به محاسبات آماری نباشیم و نیاز به کامپیوتر واستفاده از نرم افزارهای تخصصی در آن حس می شود. در این بین نرم فزار SPSS بهترین و مفیدترین نرم افزار آماری حال حاضر دنیا است که دارای قدرت محاسباتی بسیار خوبی است و لزوم آشنائی با نرم افزار SPSSبرای اکثر پژوهشگران حس می گردد.

 


 

 

تاریخچه نرم افزار SPSS: نرم افزار SPSSتوسط نرمن نی طراحی شد و مرحله ظهور اصلی آن در تاریخ1968می باشد و در غالب شرکتی به نام SPSS که پس از آن این شرکت به IBM پیوست و نام آن تغییر کرد در کل سیر تکاملی این نرم افزار در نسخه 17 اسم آن به PASWو در نسخه 19 آن به دلیل پیوستن به شرکت IBMبه اسم IBM SPSS نام گذاری گردید. این نرم افزار در ابتدا برای تحلیل آماری در رشته علوم انسانی منظور می شد ولی در نسخه بعدی و استفاده گسترده تر آن آیتم های جدیدتری نیز به آن افزوده گردید و هم اکنون پژوهشگران زیادی از جمله پژوهشگران سلامتی و پزشکی، بخش های علوم زمین و نقشه برداری، پژوهشگران بازار یابی و دادو ستد و... از آن استفاده می کنند آشنائی با نرم افزار SPSS از جمله مبحث های مهم دانشگاهی گشته و این مبحث یکی از واحدهای درسی را به خود اختصاص داده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex

نرم افزار matlab در رشته صنایع

نرم افزار matlab یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای مطرح در رشته مهندسی است و در انجام پایان نامه و کامل نمودن پایان نامه مورداستفاده قرار میگیرد. یکی از دلایل استفاده گسترده در آن توان مدل سازی و تحلیل نمودن و هم چنین شبیه سازی هایی می باشد که در دیگر نرم افزارها نمی توان ایجاد کرد و یا روش های بسیار پیچیده ای برای آن ها وجود دارد. این نرم افزار ماتریسی از اعداد را شامل می شود که در حل معادلات جبری، رسم نمودار، سطوح و اشکال بسیار مناسب است. برنامه نویسی در matlab و حل معادلات در آن بسیار رایج است. در نرم افزار matlab انواع جعبه ابزارها برای محاسبات ریاضی و هندسی قرار داده شده است به همین دلیل در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها برای رشته های مهندسی و انجام پایان نامه توسط آن به حساب می آید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex

راز موفقیت در پایان نامه ارشد

پایان نامه ارشد و گامی در یادگیری تحقیق و جستجوگری

در اغلب دانشگاه های دنیا یکی از شرایط دریافت درجه کارشناسی ارشد و دکترا ارائه گزارشی مکتوب از یک کار پژوهشی مستقل و مفصل است، که دانشجو با راهنمایی حداقل یکی از استادان اجرا کرده باشد. معمولا  این گزارش مکتوب را در مقطع کارشناسی ارشد  و در مقطع دکترا رساله می نامند. البته در زبان فارسی اغلب واژه پایان نامه عام تر است و درباره رساله دکتری نیز به کار می رود. در بسیاری از دانشگاه ها علاوه بر ارائه این گزارش مکتوب لازم است دانشجو با حضور در جلسه دفاع گزارشی شفاهی نیز از عملکرد خود ارائه دهد و پاسخگوی پرسش های داوران نیز باشد. از این رو، تنها ارائه متن پایان نامه شرط کافی برای احراز مدرک کارشناسی ارشد و دکترا نیست و دانشجو باید در حضور داوران توانایی خود را درباره موضوع مورد پژوهش نشان دهد. براین اساس، راز موفقیت در تدوین و نگارش پایان نامه فرایندی است که ماه ها زمان می برد و در اجرای آن افراد متعددی نقش دارند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex

ده نکته ای که پیش از شروع پایان نامه دکترا باید بدانید

پایان نامه، را می توان گزارشی از تمام فرآیند های پرسش و پاسخ برای حل یک مسئله تا رسیدن به نتیجه نهایی دانست. به شکلی که این نتیجه قابلیت دفاع داشته باشد. پایان نامه دکترارا رساله می نامند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
editexperts edex